Model van ontslagbrief

HOE SCHRIJFT U EEN ONTSLAGBRIEF?

Ontslag nemen bij een werkgever is een belangrijke stap in een carrière. Soms gebeurt dit tijdens een gesprek maar in ieder geval, verreist de wet dat een ontslag schriftelijk wordt ingediend om geldig te zijn. Een ontslagbrief moet aangetekend verstuurd worden.

DE ELEMENTEN VAN DE ONTSLAGBRIEF

De voorbereiding van een ontslagbrief is niet ingewikkeld maar moet bepaalde voorwaarden respecteren om zeker te zijn dat uw ontslag in werking zal treden, m.a.w. dat uw ontslag geldig zal ingediend worden.

U zult daarvoor tenminste de volgende informatie in uw brief moeten melden:

1. uw naam en adres;
2. de volledige identificatie van uw werkgever: (handels) naam, adres;
3. de datum van uw ontslagbrief;
4. een verwijzing naar uw arbeidsovereenkomst;uw ontslag;
5. de duur van de opzegtermijn; en
6. uw handtekening.

Download ons model van ontslagbrief als voorbeeld. Dit voorbeeld heeft geenszins de bedoeling om volledig te zijn, maar vormt louter een werkinstrument en moet aan elk specifiek geval worden aangepast, afhankelijk van de omstandigheden. Stel gerust uw vragen aan één van onze advocaten.

ADVOCAAT IN ARBEIDSRECHT

uLaw geeft u toegang tot de beste professionals. Laat u begeleiden in alle vertrouwen dankzij onze unieke tools.